Képesség, és készségfejlesztés
Tartalomjegyzék
Képesség, és készségfejlesztés
2. oldal
3. oldal
4. oldal
Minden oldal

Közvetlen szereplés:

Minden apró részletnek nézzünk utána! Tudjuk meg, kinek hol, mikor, és mekkora időtartamban kell előadást, prezentációt tartanunk ?

Tervezzük meg az előadás témáját , fő mondanivalóját , vagy „Témamondatát”, amely körvonalazza, tömören leírja az előadásunk, prezentációnk tárgyát!

Bontsuk több részletre a témát! Legalább kettő, és legfeljebb 4 fő részletre bontsunk, „tematizáljunk”! Azért ne többre, mert kb. ennyit tudnak megjegyezni az emberek, ha a prezentáció bevezetőjében elmondjuk miről lesz szó!
Írjuk le mindezt vázlatban, az iskolában már megtanult, jól ismert hármas egység( bevezetés, tárgyalás, befejezés) alapján!

Olvassuk át, pontosítsunk, keressünk kreatív fogalmazásokat!
Gondoljuk át a felsoroltak közül milyen eszközökre és módszerekre lesz szükségünk!

A kezdés, belépés
Nagyon fontos! Ilyenkor alakul ki a hallgatóságban az első benyomás, ezért nagyon fontos az öltözék, a megjelenés, a biztos fellépés.

Gondoljunk arra, hogy ilyenkor az első egy perc avval telik el, hogy a hallgatóság bennünket figyel meg, ezt vegyük természetesnek, ne riasszon, vagy hozzon zavarba ez a dolog, fogadjuk el!  A legjobb, ha valamilyen személyes történettel indítunk, vagy az odaérkezés, vagy a téma kapcsán. Semmiképp se mondjuk el az első percben az előadás, vagy prezentáció legfontosabb gondolatait, hiszen , mint arról szó volt, ilyenkor még nem a témára, hanem az előadóra figyel a hallgatóság. Semmiképp se kezdjünk mentegetőzéssel, pl. a hangunk miatt. Egy kurta, de személyes történet viszont közelebb hozza a hallgatóságot, közben nekünk is módunk van megfigyelni őket, nemcsak nekik minket. Le tudjuk mérni reakcióikat. Tartózkodjunk azonban a viccmeséléstől, ezt még a legrutinosabb előadók is kihagyják, hiszen néha több kárt okozhatunk vele, mint amennyi hasznunk származhat belőle. ( Pl: megbántunk , felháborítunk valakit, akaratunkon kívül is)

Az első benyomás-hitelesség, kongruencia
Mi köze az első benyomásnak a hitelességhez? Az első benyomás alapvetően meghatározza a hallgatóság, vagy- írásbeli, esetleg on-line prezentáció során- az olvasók témához, előadóhoz való hozzáállását. Ezért a biztos fellépés, megnyerő külső, és hatásos kezdés, a hallgatóság első benyomásában hitelessé tesz minket. A hitelesség megtartása természetesen ugyanilyen fontos, tehát a továbbiakban viszont megfelelő kompetenciával kell szólnunk az adott témáról, legyen az termék, szolgáltatás, vagy csupán egy ötlet, amelyhez befektetőket keresünk!
Mozdulataink legyenek „kongruensek”, azaz mondanivalójukban azonosak a szóban elhangzottakkal. Pl. egy bizonytalan járás, billegő testmozgás nem árulkodik biztos fellépésről, bármit is mondunk közben!

Figyelje meg másokon, milyen mozdulatokat, szem, és kézmozgást végeznek handabandázás, és töltelékszövegek mondás közben! Nos láthatjuk, hogy ezt Ön is észrevette, képzelje el, ha sok ember elé van kiállítva, mennyire feltűnőek ezek a jelek, tehát mindenképpen tartózkodjon a töltelékszövegektől, és kitalált történetektől!

Primacy –effekt
Ha egy tendereztetés, vagy éppen konferencia kapcsán többeknek kell megszólalni, gondolja végig, az Ön ajánlata alapján elsőnek vagy utolsónak érdemes-e megszólalnia!
Mindig kérdéses, hogy több megszólaló, szereplő esetén a hallgatóság mire, vagy kire emlékszik a legjobban. Nos a legelső megszólalóra jól emlékszik (primacy effekt), viszont, ha több megszólaló után kell az elhangzottakkal kapcsolatos tartalmi döntést hoznia, tartalom tekintetében a legutolsóként elhangzottakra emlékszik leginkább. Tehát, érdemes feltérképezni, hogy a többiekhez képest milyen ajánlattal rendelkezünk. Ha mindenképpen kreatívabban, és tartalmasabban tudjuk előadni, célozzuk meg az utolsó megszólalás lehetőségét, de ebben az esetben számolnunk kell avval is, hogy esetleg kevesebb idő jut ránk, vagy már nyűgös a hallgatóság! Ha már rutinosan, és biztos fellépéssel tudunk kezdeni, használjuk ki a primacy effektet, vagyis legelőször szólaljunk meg, mert elsőként még van időnk, és módunk szép nyugodtan kifejteni mindent úgy, hogy mindenki ránk figyeljen!

A viselkedés, a stílus
Viselkedésünk, stílusunk, mindig legyen megnyerő! Hogy az milyen? Megfigyelhetjük másokon, akik nekünk szimpatikusak!
Pl: érdekfeszítő módon, képiesen beszélnek, mintha csak mesét mondanának, különös, rég nem hallott szavakat használnak, kedvesek, ismeretek sokrétűek, szívesen elmagyaráznak mindent, anélkül hogy tudálékosak lennének. Tiszteli a beszélgetőpartnereiket. Érthetően fogalmaznak, nem néznek le senkit.

„Egyszerű”, hát a feladat, kövessük ezeket a mintákat!
Legelőször is legyünk kedvesek! Egy mosoly nem kerül semmibe, mosolyogjunk minél többet, mindenkit mindennap ajándékozzunk meg a mosolyunkkal! Mosolyogjunk még telefonálás közben is, ez kedvesebbé varázsolja a hangunkat, no , és a saját közérzetünket is javítja. Ellenségeinket zavarba ejti. Mosolyogjunk hát mindig, amikor csak tehetjük! Hosszú távon ez az egyszerű módszer „automatikusan” is kedvesebbé teszi a stílusunkat!

Tiszteljünk mindenkit! A portást, a takarítónőt, a szüleinket, a volt tanárainkat, a gyerekeinket, a munkatársainkat, az üzleti partnereinket, és még az ellenségeinket is, hiszen ennyivel is többek, és különbek leszünk náluk.

Próbáljunk mindent a lehető legjobb tudásunk szerint megcsinálni! Próbáljunk meg minden feladatot élvezettel elvégezni, bármilyen egyszerű is legyen az! Legyen ez így minden tevékenységünkben, így előadásunkban, prezentációnkban is! Higgye el, a külső szemlélő számára sokkal élvezetesebb lesz Önt hallgatni, ha látszik, hogy élvezi, amit csinál! Mindez üzleti partnereiben bizalmat, és csodálatot ébreszt, még akkor is ha nem mondják ki.



 

Hirdetés

Műszempilla - LuXLash
Műkörömépítés - szolgáltató ajánló
Csiszológép - műkörömhöz
Köröm minták - francia köröm
Műkörmös zselé - műkörmözéshez
Műkörömépítő szakemberek
Elite Körömszalon - a minőség
Műkörmös ismeretek - tananyag

Körmös Honlapok

Ág Julianna
Valentina Denisenko
Sőrésné Kádas Erika
Samu Tóth Nikolett
Bánvölgyi Anita
Kelemenné Dienes Mónika
Gáspár-Köbli Kriszta
Műkörmösök további honlapjai
Műkörmös könyvtárak
Műkörmösök képei
Műkörmös termékcsoportok
Műkörmös alapanyagok
Copyright © 2009 Informax - Minden jog fenntartva